2023년 5월 10일 고3 모의고사 영어 오답률 1위 문제 29번

2023. 5. 12. 14:49카테고리 없음

29번이 무슨 문제인지 아시죠? ​문법 문제 입니다.

 

역시 이번에도 문법문제를  수험생들이 가장 많이 틀렸습니다. ​

 

문법에서 가장 중요한 세가지

 

​1. 주어 + 동사 일치

2. -ing / -ed

3. which, who, what, where...​

 

​다음 글의 밑줄 친 부분 중, 어법상 틀린 것은? ​

 

Providing feedback to students is a critical task of teachers. General psychology has shown that knowledge of results is necessary for improving a skill.​ Advanced musicians are able to self-critique their performances, but developing music students ①rely on teachers to supply evaluative feedback. ​

 

The most constructive feedback is that ② which expresses the discrepancies between a student’s performance of a piece of music and an optimal version. ​Expert teachers give more detailed feedback than general appraisals, and music educators generally recognize that more specific teacher feedback facilitates student performance improvement. ​Researchers also have explored

 

whether the feedback of effective teachers is more often positively or negatively expressed, that is, constituting praise or criticism. ​One might intuitively think that positive comments are more ④ motivated to students and, as a result, are more associated with effective teaching. ​

 

The research, however, paints a slightly different picture. Although positive feedback is ⑤ likely more helpful with younger learners and in one-on-one instruction, more advanced music students seem to accept and benefit from greater levels of criticism in lessons.​

 

정답 : 4번  ④ motivated -> motivating

 

설명 : ​One might intuitively think that positive comments are more ④ motivated to students and,​

 

사람들은 직관적으로 생각할지도 모른다. 긍정적인 의견이 학생들에게 더욱 동기를 부여하고 ...​

 

It is motiviting to students. 그것은 학생들에게 동기를 부여한다. (직접 주는것이면 -ing) ​Students were motivated.

 

학생들은 동기를 부여 받았다. (당하는 것이면 -ed)​

 

[해석] 학생들에게 피드백을 제공하는 것은 교사에게 중요한 과제이다. 일반 심리학은 결과에 대한 지식이 기량을 향상시키는 데 필요하다는 것을 보여 주었다. 숙련된 음악가들은 자신의 연주를 스스로 비판할 수 있지만 성장하고 있는 음악을 배우는 학생들은 평가적 피드백을 제공하는 교사에 의존한다. 가장 건설적인 피드백은 음악 한 곡에 대한 학생의 연주와 최적의 버전 사이의 불일치를 표현하는 것이다. 숙련된 교사는 일반적인 평가보다 더 상세한 피드백을 주고 음악 교육자는 더 구체적인 교사 피드백이 학생의 연주 향상을 촉진한다고 보통 인정한다. 연구자들은 또한 유능한 교사의 피드백이 더 자주 긍정적으로 혹은 부정적으로 표현되는지, 즉 칭찬 혹은 비판을 이루는지 탐구했다. 사람들은 긍정적인 의견이 학생들에게 더욱 동기를 부여하고 결과적으로 효과적인 가르침과 더욱 연관되어 있다고 직관적으로 생각할지도 모른다. 그러나 그 연구는 약간 다른 그림을 그린다. 긍정적인 피드백이 어린 학습자와 일대일 교수에서는 더욱 도움이 되는 것 같지만 음악을 배우는 더 숙련된 학생들은 수업에서 더 높은 수준의 비평을 받아들이고 이익을 얻는 것처럼 보인다.

 

​대치동중등영어학원조민규영어 : 02-558-0524 / 02-568-0524