2023. 5. 12. 14:49ㆍ카테고리 없음
29번이 무슨 문제인지 아시죠? 문법 문제 입니다.
역시 이번에도 문법문제를 수험생들이 가장 많이 틀렸습니다.
문법에서 가장 중요한 세가지
1. 주어 + 동사 일치
2. -ing / -ed
3. which, who, what, where...
다음 글의 밑줄 친 부분 중, 어법상 틀린 것은?
Providing feedback to students is a critical task of teachers. General psychology has shown that knowledge of results is necessary for improving a skill. Advanced musicians are able to self-critique their performances, but developing music students ①rely on teachers to supply evaluative feedback.
The most constructive feedback is that ② which expresses the discrepancies between a student’s performance of a piece of music and an optimal version. Expert teachers give more detailed feedback than general appraisals, and music educators generally recognize that more specific teacher feedback facilitates student performance improvement. Researchers also have explored
③ whether the feedback of effective teachers is more often positively or negatively expressed, that is, constituting praise or criticism. One might intuitively think that positive comments are more ④ motivated to students and, as a result, are more associated with effective teaching.
The research, however, paints a slightly different picture. Although positive feedback is ⑤ likely more helpful with younger learners and in one-on-one instruction, more advanced music students seem to accept and benefit from greater levels of criticism in lessons.
정답 : 4번 ④ motivated -> motivating
설명 : One might intuitively think that positive comments are more ④ motivated to students and,
사람들은 직관적으로 생각할지도 모른다. 긍정적인 의견이 학생들에게 더욱 동기를 부여하고 ...
It is motiviting to students. 그것은 학생들에게 동기를 부여한다. (직접 주는것이면 -ing) Students were motivated.
학생들은 동기를 부여 받았다. (당하는 것이면 -ed)
[해석] 학생들에게 피드백을 제공하는 것은 교사에게 중요한 과제이다. 일반 심리학은 결과에 대한 지식이 기량을 향상시키는 데 필요하다는 것을 보여 주었다. 숙련된 음악가들은 자신의 연주를 스스로 비판할 수 있지만 성장하고 있는 음악을 배우는 학생들은 평가적 피드백을 제공하는 교사에 의존한다. 가장 건설적인 피드백은 음악 한 곡에 대한 학생의 연주와 최적의 버전 사이의 불일치를 표현하는 것이다. 숙련된 교사는 일반적인 평가보다 더 상세한 피드백을 주고 음악 교육자는 더 구체적인 교사 피드백이 학생의 연주 향상을 촉진한다고 보통 인정한다. 연구자들은 또한 유능한 교사의 피드백이 더 자주 긍정적으로 혹은 부정적으로 표현되는지, 즉 칭찬 혹은 비판을 이루는지 탐구했다. 사람들은 긍정적인 의견이 학생들에게 더욱 동기를 부여하고 결과적으로 효과적인 가르침과 더욱 연관되어 있다고 직관적으로 생각할지도 모른다. 그러나 그 연구는 약간 다른 그림을 그린다. 긍정적인 피드백이 어린 학습자와 일대일 교수에서는 더욱 도움이 되는 것 같지만 음악을 배우는 더 숙련된 학생들은 수업에서 더 높은 수준의 비평을 받아들이고 이익을 얻는 것처럼 보인다.
대치동중등영어학원조민규영어 : 02-558-0524 / 02-568-0524